Portal ASG Bielsko!

Regulamin spotkań ASGBielsko

Założenie tematu w tym dziale, zgłoszenie swojej obecności na spotkaniu w tym dziale, a także wzięcie udziału w spotkaniu ogłoszonym w tym dziale bez zgłaszania swojej obecności - wszystkie te działania są równoznaczne z akceptacją zasad i regulaminu spotkań ustalonego przez środowisko ASGBielsko i dostępnego na forum.

Moderator: Summon

Regulamin spotkań ASGBielsko

Postprzez Szelest » Czw Sie 21, 2014 5:26 pm

Elementy organizacyjne:
1. Obowiązuje prawo asg, za wyjątkiem ustępu mówiącego o masie kulki.
2. Przeczytaj dokładnie punkt 1)
3. Jeszcze raz nie zaszkodzi, patrz punkt 2)
4. Każdy uczestnik spotkania winien posiadać czerwoną szmatę lub kamizelkę odblaskową. Posiadanie identyfikatora medycznego jest zalecane, aczkolwiek nie konieczne. Identyfikator medyczny wzór.
5. Każdy uczestnik spotkania winien posiadać dowód tożsamości, którym może potwierdzić swoją datę urodzenia, gdy zażąda tego organizator lub przedstawiciel administracji/moderacji ASG Bielsko. Akceptowanym dowodem tożsamości jest dowód osobisty, prawo jazdy, paszport, legitymacja szkolna/studencka.
6. Każdy niepełnoletni uczestnik powinien posiadać aktualną zgodę rodziców lub opiekunów sporządzoną według wzoru Zgoda dla nieletnich.
7. Nie stosujemy kulek typu Bioval BBMAX / metalowych łożysk i innej niebezpiecznej amunicji.
8. Niezastosowanie się do jakiegokolwiek z postanowień 1-7 skutkuje udzieleniem publicznej nagany lub niedopuszczeniem do rozgrywki.
9. Ochrona oczu w postaci "maski z siatką" lub innych podobnych cudów za 30pln jest niemile widziana w naszym środowisku i może być powodem niedopuszczenia użytkownika takiej maski do zabawy.
10. W przypadku gdy na teren działań wkroczą cywile, gra jest wstrzymywana a inni uczestnicy rozgrywki w miarę możliwości informują pozostałych o tym fakcie.
11. Po opuszczeniu terenu przez cywili gra jest kontynuowana.


Mechanika rozgrywki:
10 przykazań:

1. Górny limit mocy repliki to ~600fps, mierzone na kulkach 0.2 grama.
2. Gracz winien dostosować swoja taktykę do mocy używanej repliki.
3. Im mocniejsza replika tym większy powinien być minimalny dystans pomiędzy strzelającym, a ostrzeliwanym i tym bardziej selektor ognia powinien być w pozycji semi, a nie auto.
4. Jeśli stać Cię na tunnig, stać Cię także na "broń boczną". "Broń boczna" jest to replika spełniająca specjalne i/lub zdroworozsądkowe limity fps do cqb/strzelania z bliskiego dystansu.
5. Gracze z replikami powyżej 500fps są w nią ("broń boczną") obowiązkowo wyposażeni i zobowiązani do używania na dystansach, gdzie na użycie głównej replikinie pozwala zdrowy rozsądek.
6. Zabronione jest umyślne celowanie w głowę za wyjątkiem 7)
7. W przypadku gdy na cel można obrać tylko głowę, dozwolone jest prowadzenie ognia, przy zachowaniu 5).
8. Zabronione jest wystawianie samej repliki za róg i prowadzenie w ten sposób ostrzału.
9. Naciśnięcie spustu możliwe jest jedynie w przypadku gdy strzelający widzi cel.
10. Celem może być inny gracz, drzewo, lub kępką traw. Możesz także strzelać w niebo albo sobie w nogę. Istotny jest fakt, że widzisz w co strzelasz. Innymi słowy jesteś pewien, iż nie łamiesz zasady nr. 6).

Zabijanie bez strzału (nie mylić z silent kill'em):

W dowolnym momencie gry gracz może może wezwać drugiego gracza do poddania się. Wezwany gracz może zignorować takie wezwanie lub słownie potwierdzić poddanie się by dalej postępować zgodnie z założeniami gry dotyczącymi trafienia.

Przykłady:
1.
Gracz A: Poddaj się!!!
Gracz B: Dobra! (...poddaje się) - (po czym gracz wyjmuje czerwoną szmatę i udaje się na respa).

2. Gracz A: Poddaj się!!!
*następuje wymiana ognia, po czym daje się słyszeć krzyki konających*

Silent kill:

1. Gracz może zadeklarować „silent killa”.
2. Deklaracja odbywa się poprzez poklepanie osoby, która jest deklarowana.
3. Gracz może zadeklarować max 2 osoby, poklepując/dotykając je jednocześnie.
4. Gracz winien jest potwierdzić w sposób zrozumiały dla przeciwnika, iż akt poklepywania oznaczał silent killa. Może być to gest czy zdanie „nie żyjesz”.
5. Nie jest możliwa sytuacja w której jeden gracz deklaruje silent killa całej drużynie/grupie.
6. Osoby zabite w ten sposób sygnalizują swoją śmierć po cichu.
7. W szczególności zabronione jest wydzieranie się: „Dostaaaaaaałem!”
8. Zabronione jest pozorowanie silent killa za pomocą broni białej i innych niebezpiecznych narzędzi.

Tarcze balistyczne:

Ogólne zasady udziału w grze tarczy balistycznej:

1. Tarcza jest wyposażeniem danego gracza tak jak np. replika przeciwnik nie może jej przejąć.
2. Tarcze można przekazać innemu graczowi jedynie będąc „żywym” lub na respie
gracz niosący tarcze po trafieniu :
- jeśli są medycy i niewolno się wycofywać to odkłada tarcze tak by nie stanowiła osłony dla żadnej ze stron
-jeśli są medycy i można się wycofać to się wycofuje jednak tarcza nadal nie może stanowić osłony
- jeśli są respy gracz wraca z tarcza na respa tam natychmiast może ja wsiąść inny gracz
3. W przypadku gdy tarcza posiada wizjer lub w inny sposób zapewniona jest dobra widoczność, można strzelać wystawiając sama replikę.
4. Operator tarczy może używać tylko i wyłącznie repliki broni krótkiej.
5. Tarcze stosujemy na terenach zurbanizowanych typu kozub, łodygowice itp.
6. Tarcza używana jest tylko przesz stronę ofensywna
7. Tarcza powinna ważyć tyle żeby używanie jej możliwe było trzymając naraz w dwóch rekach np. przy rozmiarach szerokość 60cm, wysokość 120cm waga minimalna powinna być ok. 10 Kg
8. Tarcze można zniszczyć strzelając do niej bezpośrednio z granatnika podlufowego, law, rpg itp. ładowanego granatem gazowym minimum 60 bb (po takim trafieniu gracz postępuje według punktu 3)
9. Organizator strzelanki może zabronić użycia w spotkaniu tarczy lub ograniczyć jej użycie w myśl zasady „organizator może wszystko to jego bajka „ ważne by zrobił to odpowiednio wcześnie na forum a nie przed startem rozgrywki.

Zasady szczególne
(obowiązujące w sytuacji, której dotyczą):

W przypadku gdy dana sytuacja jest regulowana także przez zasady ogólne, wyżej w hierarchii stoi zasada szczególna i ta też powinna być egzekwowana.


1. Sarni Stok

Całkowity zakaz pirotechniki.
Zakaz wchodzenia na pole uprawne obok ogródków działkowych.

2. Bystra

Całkowity zakaz pirotechniki.
Zabronione jest prowadzenie ognia z wewnątrz "paśnika".
Zabronione jest prowadzenie ognia z dachu "paśnika".
Zabronione jest wyciąganie i używanie worków z sianem jako osłony.

3. Cegielnia (Wilamowice)

Całkowity zakaz pirotechniki.
Limit wewnątrz budynku biurowego (obejmuje tylko walkę CQB) - 360fps.
Zachowujemy wysoką ostrożność podczas przeprowadzania akcji w pobliżu drogi oraz domku letniskowego.
Domyślnie NIE wchodzimy do komór pieca.

4. Eaton Wapienica

Całkowity zakaz pirotechniki.
Zakaz wchodzenia na ogrodzony teren w lesie.

5. Goleszów

Pirotechnika dozwolona ze względu na bliskość strzelnicy.
Zachować szczególną ostrożność podczas braków opadów deszczu przez dłuższy czas.
Zachować ostrożność ze względu na dużą ilość urwisk i stromych zboczy.


Zalecenia
(sugestie odnośnie realizowania postanowień ogólnych):

Aby postanowienia nie pozostały jedynie na papierze proponujemy następujący nawyk prowadzenia odpraw/zbiórek na strzelankach:

Uczestnicy stają w szeregu i na polecenie ogranizatora/osoby z moderacji/administracji wyciągają czerwone szmaty lub substytuty i machają nimi.
W przypadku gdy są osoby, które nie spełniają 4-tego punktu zasad ogólnych-organizacyjnych dotyczącego posiadania czerwonej szmaty, pozostali uczestnicy zabawy udzielają tej osobie / tym osobom, grupowej nagany wzrokowej ;) a następnie szukają rozwiązania problemu.
Organizator / pozostali uczestnicy mogą zadecydować o wyłączeniu z zabawy takiego delikwenta.
Organizator/moderacja prosi o wystąpienie osób nieletnich i pochwalenie się zgodą od rodziców.
W przypadku gdy na strzelance jest obecna osoba, która ukończyła 16 lat, jednak nie okazała regulaminowego i ważnego pozwolenia od rodziców zastosowanie, poprzez analogię ma pkt 2) i 3).
W przypadku obowiązywania na spotkaniu specjalnych limitów fps następuje (w miarę możliwości) mierzenie „mocy” replik wszystkich uczestników za pomocą chronografu.
W przypadku gdy uczestnik przejdzie test repliki zostaje obklejony taśmą służącą do oznaczenia stron i dopuszczony do rozgrywki
W przypadku gdy uczestnik nie przejdzie testu, zastosowanie ma pkt 3).
W szczególnych przypadkach, gdzie limity fps zróżnicowane są ze względu na pełnione funkcje następuje określenie, których z graczy obowiązuje specjalny limit fps. Wyłoniona grupa zostaje „przedstawiona” innym graczom.
Gracze używający dozwolonej na danym spotkaniu pirotechniki prezentują i/lub demonstrują ją moderatorom lub organizatorom strzelanki.
Organizator ma prawo zabronić używania zaprezentowanej pirotechniki podczas rozrywki.
Następuje właściwa odprawa.
Image Szukasz elektryka -> http://www.zwarcie.info
Awatar użytkownika
Szelest
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 1508
Rejestracja: Pią Gru 26, 2008 9:08 pm
Miejscowość: Bielsko-Biała

Wróć do Spotkania ASGBielsko

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

cron